we doen het anders
Verkoopondersteuning
Wat is een 3PS?
3PS staat voor third party sales. Dit valt onder B2B verkoopondersteuning en wordt door bedrijven ingezet om meer klanten te werven en uiteindelijk de omzet te verhogen.
Waarom kiezen bedrijven hiervoor?
– Externe (B2B) verkoopdiensten maken het verschil voor veel bedrijven omdat ze een hogere markt-impact en kwaliteit bieden dan bijvoorbeeld advertentie diensten en leadboeren met lagere risico’s en kosten.
– Het ontzorgen van interne afdelingen zodat deze zich op andere dingen kunnen focussen.
– Veel bedrijven twijfelen over de effectiviteit van advertenties. We kennen de verhalen van de 10,000 views en 0 telefoontjes.
Bij onze tactiek worden prospects echt geactiveerd, komt er direct een beslissing of reactie, ervaren ze het persoonlijk contact als leuker en onthouden de prospects de gegeven informatie en het bedrijf van de opdrachtgever beter. Dat is toch de bedoeling?
Wat doen we precies? (Korte versie)
Wij bieden diverse verkoopondersteunende en promotionele diensten aan en genereren nieuwe verkoop kansen voor uw bedrijf. Daarnaast bieden we verkoopcapaciteit aan voor tijden waarin dat echt nodig is om alle potentie te benutten.
Wat doen we precies? (Lange, uitgebreide versie)
Tip: Scrol helemaal naar onder voor een impressie van onze custom – CRM / lead factory.
Wij bieden ondersteuning bij salesprojecten en specifieke specialistische benaderingsacties. Dit noemen wij verkoop ondersteunende diensten. Daarnaast doen we ook promotionele diensten waaronder: het verspreiden van aanbiedingen of bedrijfsnieuws, sales-funnel deel 1(leads filteren), de zoektochten naar kopers of verkoper voor moeilijk vermarktbare producten, diensten en goederen (onderzoek gericht) of tijdelijke ondersteuning bij een te drukke afdeling (business support). We zijn er ook voor markten waarbij er maar beperkte momenten zijn waar prospects te bereiken zijn door seizoensgebonden factoren of de dagelijkse bedrijfsdrukte.
Of het nou gaat om een gebrek aan mogelijkheden, middelen, tijd, energie. Er zijn veel herkenbare situaties waarbij een externe sales afdeling het verschil kan maken. De sleutel zit hem in het organiseren, het slot is het doel.
Wij beschikken over de kwaliteiten om verkoopgerichte of promotionele projecten te organiseren en vervolgens uit te voeren. Wij beschikken over diverse tactieken waarmee we inzage kunnen krijgen in de marktbewegingen en vinden vaak een voorsprong waar anderen nog niet over hebben nagedacht. We werken bijvoorbeeld met GoogleTrends om bedrijfsdrukte te analyseren, bekijken maandelijks sectorverslagen en performance zodat we kunnen inschatten waar er mogelijk kansen liggen, luisteren vrijwel altijd naar financiële newsquaks en weten dus vaak precies wat er speelt dezelfde minuut dat het nieuws uitkomt.
Routinematig kunnen wij campagnes uitvoeren op het voor u geschikte moment en passend binnen de huidige structuur die u voor ogen ziet.
Voordelen
- Effectief, efficiënt en flexibel.
- Meer beleidsmatige invloed.
- Goedkopere oplossing dan een vaste aanstelling.
- Hoger werkmoraal dan bij een vaste aanstelling.
- Makkelijk te organiseren.
- Ontzorgende werking op interne afdelingen.
- Beter acteren op seizoensmatige kansen.
- Specialistisch en zeer bekwaam.
Testimonial
Theoretische economische onderbouwing
Voor ieder uniek project maken wij een eigen CRM-systeem.
De leads die daaruit komen bevatten alle informatie die u nodig heeft om vervolgacties goed te kunnen uitvoeren.
Onderbouwing
Wij kunnen al uw vragen door uw doelgroep laten beantwoorden en bijzondere informatie toevoegen aan de leads, zoals omzetcijfers, aantal werknemers, rechtsvorm,
u name it.
Effectief: fysieke benadering in de vorm van een telefonische benadering wordt in onze beleving beter onthouden dan een digitale advertentie. Producten verkopen via deze route is daarom zeer effectief.
Efficiënt: door dat we alleen capaciteit gebruiken op momenten dat dit optimaal benut wordt, is dit efficiënter dan wanneer er één FTE maar de helft van de tijd productief is.
Flexibele: je kunt onze dienst op- en afschalen. Dit kan omtrent werktijden, periodes en capaciteit. Voorbeeld: u wilt dat er in maand 5, van woensdag tot en met vrijdag tussen 14:00 en 17:00 met 3 personen een benaderings-actie plaatsvindt. Wij organiseren dat.
Meer beleidsmatige invloed: u kunt nu precies bepalen wanneer er wat gebeurt en de schaal waarop het gebeurt.
Daarnaast geven wij terugkoppelingen, tactiekvoorstellen en informatie over de sector en reacties waardoor er mogelijk betere strategische keuzes gemaakt kunnen worden.
Goedkopere oplossing dan een vaste aanstelling: bij ons wordt het mogelijk gemaakt om voor minimaal 8 uur (0.2 FTE) verkoopcapaciteit in te kopen. Dit is dus aanzienlijk goedkoper.
Hoger werkmoraal dan bij een vaste aanstelling: doordat onze verkopers wisselende projecten doen halen ze meer voldoening uit hun werk en hebben ze meer energie.
Makkelijk te organiseren: u roept, wij draaien.
Ontzorgende werking op interne afdelingen: wij kunnen ervoor zorgen dat uw binnendienst afdelingen ondersteund worden in tijden dat er andere dingen spelen zoals projecten of inwerktrajecten.
Beter acteren op seizoensmatige kansen: markten werken vaak in een jaarlijkse cyclus. Bedrijven die hun piekmomenten in de zomer hebben zijn bijvoorbeeld beter in de winter of lente te benaderen – denk hierbij aan agrarische bedrijven, leisure of horeca. Wij kunnen ervoor zorgen dat uw campagne plaatsvindt wanneer het nodig is.
Specialistisch en zeer bekwaam: naast diploma’s en ervaring weten wij hoe we sales-projecten aan moeten pakken en kunnen als het nodig is bijsturen.